piątek, 1 września 2017

kolorowe drobiazgi ...

... czyli kolorowe serwetki ...


Wzorek który znalazłam w internecie bardzo mi się spodobał. Jak można zobaczyć na filmikach ... z takiego elementu jak zrobimy ich sporo, można wykonać piękny obrus. Ja jeszcze nie podjęłam się takiego zadania ale nie ukrywam, że obrus bardzo mi się spodobał. Póki co nie mając tyle włóczki zrobiłam serwetki, które bardzo mi pasują ... mają ten sam wzór ale różnią się kolorem ... 
trzy melanżowe zrobiłam kordonkiem ariadna, szydełkiem 1.25mm i wielkość jaka mi wyszła to 17cm, a po przekątnej 21cm :




 

czerwone ... także trzy serwetki ... zrobione kordonkiem maxi bora, szydełko 1.5mm, a wielkość po usztywnieniu to 18cm, po przekątnej 22cm :







i ostatnia pojedyncza, to serwetka wykonana z nieznanej mi włóczki ... dostałam ją zwiniętą w kłębuszek i tak sobie z niej dziergam ... szydełko to 1.5mm wymiary jak czerwonej :





Bardzo przyjemnie robiło się te serwetki. Wzorek naprawdę bardzo prosty. Jedyny problem jaki miałam to równo rozłożyć je na mokro po wypłukaniu w krochmalu. Zastanawiam się czy zrobić sobie jakiś szablon może. Chciałabym by były równe ... no cóż ... :)
Pozdrawiam serdecznie.

8 komentarzy:

  1. Fajne małe serwetki :) Oj świetny byłby bieżnik z tych elementów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie myślę o połączeniu kilku elementów. Mam wzorek więc tylko czas muszę znaleźć.

      Usuń
  2. Prześliczne drobiazgi!!! Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kolorowe drobiazgi a jakie przydatne:)Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przydatne ... i ładnie wyglądają pod filiżanką. W każdym razie mi się podoba.

      Usuń
  4. Piękne serweteczki! Podziwiam, bo ja do kordonka mam mało cierpliwości... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ... mi szydełko wpadło przypadkowo do ręki pół roku temu i tak już zostało ... lubię szydełkować.

      Usuń